نوشیدن آب لیمو شیرین قبل از خواب اشتها را کاهش می دهد

در واقع شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد لباس بیمارستانی افراد مسن (اما نه افراد جوانتر) اگر قبل از غذا آب بنوشند، کمتر غذا می‌خورند. آیا آب لیمو می تواند شما را ترغیب کند که آب بیشتری بنوشید؟ ممکن است، اگر از طعم آن لذت ببرید، اما حتی اگر لذت ببرید، ممکن است ناخودآگاه مصرف آب معمولی خود را کاهش دهید تا جبران شود.

در نهایت، برخی تحقیقات تجربی روی موش‌ها نشان می‌دهد که فیتوکمیکال‌های موجود در پوست لیمو، بتا اکسیداسیون اسیدهای چرب را افزایش می‌دهند و از چاقی جلوگیری می‌کنند،اما اینکه آیا این به تأثیر قابل‌توجه آب لیمو در انسان ترجمه می‌شود، همه حدس می‌زنند.

اگرچه به عنوان یک عامل کاهش ماشین سنگین دست دوم اقساطی ۱۴۰۰ وزن مطالعه نشده است، یک کوکتل آب لیمو با آب گازدار و یک شیرین کننده بدون کالری می تواند به عنوان جایگزینی کم کالری برای آب میوه ها یا نوشابه های قندی باشد. شما به راحتی می توانید چنین کوکتلی را خودتان مخلوط کنید.

آب لیمو هیچ مزیت ثابت لیمو شیرین قبل از خواب و منحصر به فردی برای کاهش وزن ندارد، اما اگر شما را وادار به نوشیدن آب بیشتر کند، ممکن است به کاهش وزن کمک کند (اگر بزرگسالان مسن‌تری هستید، نوشیدن آب قبل از غذا می‌تواند منجر به کم‌خوری شود).
ادعای 6: آب لیمو با سرطان و CVD مبارزه می کند.

لیمو حاوی بسیاری از مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است بر فرآیندهای درگیر در سرطان و بیماری قلبی عروقی (CVD) تأثیر بگذارد. جهش از شواهد مکانیکی به پیشگیری از بیماری وسوسه انگیز است،

اما اغلب، ترکیبات مکانیکی امیدوارکننده در مطالعات انسانی ناامیدکننده هستند، همانطور که در مورد ویتامین C برای CVD بود.
علاوه بر این، حتی زمانی که یک ترکیب در مطالعات انسانی امیدوارکننده باشد، ممکن است مزایای آن به غذاهای حاوی آن ترکیب تعمیم نیابد.

به عنوان مثال، یک RCT گزارش داد لیف بچه گانه که 500 میلی گرم هسپریدین در روز می تواند فشار خون را کاهش دهد و عوامل خطر التهابی بیماری قلبی را کاهش دهد.

اما از آنجایی که 100 میلی لیتر آب لیمو به طور متوسط ​​حاوی 20.5 میلی گرم هسپریدین است، تعجب آور نیست که RCT دیگری گزارش داد که 1 قاشق غذاخوری آب لیمو (15 میلی لیتر) بر چربی ها یا فشار خون تأثیر نمی گذارد. دوز بالاتر آب لیمو ممکن است مفید باشد.

  • منابع:
    1. ?Lemon Water: Is It Good For You

  • تبلیغات: 
    1. گلاب یک روغن طبیعی برای پوست است
    2. افزایش ۹۹ درصدی حقوق بازنشستگان
    3. پوشش ترافیکی که به ایزوگام متصل است
    4. با ما قدم به قدم به موفقیت نزدیک می شوید