سرنگ دندانی چیست؟ هر آنچه باید در مورد تزریق بدانید

درمان بیماران با نهایت دقت جنبه مهمی است به خصوص در مورد اقدامات مراقبت از دهان . گاهی اوقات، متخصصان مراقبت های بهداشتی دندان انجام درمان های دهانی بدون درد را چالش برانگیز می دانند.

برای به حداقل رساندن ضربه به بیمار و جلوگیری از اضطراب در حین انجام عمل های دندانپزشکی، نیاز به تمرین و تخصص زیادی است. برای کسب و توسعه این مهارت، بهترین روشی که دانشجویان و دندانپزشکان می توانند بیاموزند، تجربه تزریق است. سرنگ دندان نقش بسیار مهمی در فرآیند یادگیری دارد.

در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد سرنگ دندانی، کاربردها و فواید آن و همچنین انواع آن بدانید را مورد بحث قرار خواهیم داد.

ما به شما توصیه می کنیم برای بهداشت از کلاه دندانپزشکی زنانه استفاده کنید.

 

سرنگ دندانی چیست؟

سرنگ دندانی به دلیل ویژگی تنفسی خود به عنوان سرنگ تنفسی نیز شناخته می شود. به طور گسترده ای در زمینه پزشکی، به ویژه توسط دندانپزشکان استفاده می شود. این سرنگ یکی از ضروریات اولیه هر کلینیک دندانپزشکی است. برای بی حس کردن ناحیه ای که به درمان نیاز است به عنوان بخشی از آماده سازی برای روش های واقعی مراقبت از دهان استفاده می شود.

این ابزار از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که به دستگاه اجازه می دهد جریان نازکی از بی حس کننده موضعی یا عامل بی حس کننده ایجاد کند. عامل بی حس کننده برای جلوگیری از احساس درد بیمار در طی مراحل دندانپزشکی ضروری است. رسیدگی و مراقبت مناسب برای جلوگیری از خطرات و حوادث لازم است.

بیشتر بخوانید: کاور آستین پارچه ای

قطعات سرنگ دندان

سرنگ آسپیراسیون دارای چندین بخش است که با هم کار می کنند تا بی حسی موضعی را با موفقیت انجام دهند . در اینجا نحوه عملکرد هر قسمت از سرنگ دندانی آمده است:

بشکه

قبل از تزریق، دندانپزشک باید ابتدا یک کارپول بی حس کننده را به این بشکه اضافه کند.

انگشتر شست

این قسمت جایی است که دندانپزشک نحوه حرکت سرنگ را کنترل می کند. این یک حلقه فولادی ضد زنگ است که برای فشار دادن به سمت کارپول استفاده می شود.

هارپون

قلاب تیز که پس از فشار دادن کارپول به درپوش لاستیکی نفوذ می کند.

میله پیستون

درپوش لاستیکی را فشار می دهد و محلول بی حس کننده را از طریق سوزن آزاد می کند.

سوزن

نوک سرنگ که محلول بی حس کننده از سرنگ به ناحیه مورد نظر منتقل می شود. سوزن یک میله فولادی ضد زنگ است که برای راحتی در زیر ناحیه لثه قرار می گیرد.

مهمتزین ابزار دندان پزشکی یونبت هست پیشنهاد می شوداز  رول ملحفه روتختی برای یونیت محل کارتان استفاده کنید.

انواع سرنگ دندان

دو نوع سرنگ آسپیراسیون برای تزریق موضعی در دهان استفاده می شود. اینها بر اساس مواد مورد استفاده طبقه بندی می شوند.

سرنگ مکش فولادی ضد زنگ

این نوع سرنگ از بی حس کننده موضعی از طریق کارتریج استفاده می کند. چندین دندانپزشک می گویند که سرنگ فلزی فولاد ضد زنگ از نظر ایمنی بسیار بهتر از نوع دیگر است.

سرنگ شیشه ای

این سرنگ از یک بطری برای ترشح بی حس کننده های موضعی استفاده می کند. این نوع سرنگ تنفسی اغلب برای داروهایی مانند پنی سیلین استفاده می شود. با این حال، مراقبت مناسب لازم است زیرا هر سرنگ باید استریل شود تا بتوانید از آن در دهان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت گان بیمار

بهترین سرنگ دندانپزشکی را کجا پیدا کنیم؟

ما طیف گسترده ای از هندپیس و لوازم جانبی دندانپزشکی را ارائه می دهیم که خدمات مراقبت از دندان شما را به سطح بالاتری می برد. دیگر نیازی به نگرانی در مورد داشتن یک گزینه درمانی ناراحت کننده نیست زیرا ما مفتخریم که انواع برندهای هندپیس دندانپزشکی در سطح جهانی را ارائه می دهیم.

خواه سرنگ فولادی ضد زنگ باشد یا سرنگ شیشه ای، ما همه چیز را برای شما تهیه کرده ایم! پس برای چی منتظری؟ برای مشاهده معاملات و پیشنهادات هیجان انگیزی که در انتظار شما هستند، می توانید وب سایت ما را مرور کنید.