پسته شور اکبری رگ های قلب را باز می کند و از سکته قلبی جلوگیری می کند

اگر خواهان سلامتی هستید باید به غذای سالمی توجه کنید که نیاز بدن به مواد مغذی را تامین کند.

پس با فواید پسته شور اکبری برای سلامتی آشنا شوید.

پسته شور اکبری یکی از انواع آجیل است که برای سلامتی مفید است و افراد زیادی به دلیل طعم لذیذ و محتوای سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن، علاقه زیادی به خوردن آن دارند.

پسته حاوی چربی های سالم و آنتی اکسیدان است و همچنین منبع خوبی از پروتئین و فیبر سالم است.

پسته به دلیل داشتن ترکیبات مفید، بدن را در برابر برخی بیماری ها محافظت می کند و در کاهش وزن نیز مفید است و برای این منظور باید به فواید پسته برای سلامتی پرداخت.

پسته
از قلب محافظت کنید

به گزارش سایت سلامت لاین، مطالعات نشان داده است که پسته به کاهش ابتلا به بیماری های جدی قلبی کمک می کند و دلیل آن این است که حاوی درصد بالایی از آنتی اکسیدان ها است که به کاهش سطح کلسترول مضر خون کمک می کند.
علاوه بر این، میزان فشار خون را بهبود می بخشد که به نوبه خود بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کاهش قند خون

چندین مطالعه نشان داده اند که خوردن پسته به طور منظم می تواند سطح قند خون را افزایش دهد.

مطالعه ای بر روی تعدادی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد که به مدت 12 هفته دو بار در روز 25 گرم پسته به عنوان میان وعده مصرف کردند.

نتایج منجر به کاهش حدود 9 درصدی قند خون شد و این نتیجه پسته حاوی چربی های سالم، فیبر، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنلی است که برای بیماران دیابتی مفید است.

محافظت از دستگاه گوارش

پسته حاوی بسیاری از مواد مغذی و عناصر مهم مانند فیبر است که برای حفظ سیستم گوارشی سالم و تقویت باکتری‌های روده سالم که فیبر را تخمیر می‌کنند و آن را به اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه تبدیل می‌کنند، بسیار مهم است که به محافظت در برابر قرار گرفتن در معرض بیماری‌های دستگاه گوارش کمک می‌کند.