نحوه ی کار کارگران در کوره آجرپزی

کارگران محل اقامت موقت خود را با استفاده از گل، سنگ، لایه، گونی و قلع بالا می برند. در زبان محلی به آن کوپی می گویند. ارتفاع کپی آنقدر کم است که برای ورود باید سر خود را خم کنید. آجر نسوز سفید غم و اندوهی بر این سکونتگاه افکنده شده است که با یک پرتو امید تسکین نمی یابد.

در میان این ناامیدی تلاش‌هایی برای رفع نیازهای فرزندان کارگران کوره‌های آجرپزی که سروشیکشا ابهیان فراموش کرده‌اند ادامه دارد.

مدارس غیررسمی در چند روستا در نزدیکی آجر نسوز شاموتی کوره کوره های آجرپزی نزدیک به جاده پونه-ساسواد راه اندازی شده است. زمانی که مددکاران اجتماعی برای اولین بار به ملاقات والدین رفتند، فرزندانشان با آنها در کوره آجرپزی کار می کردند.

آنها بچه ها را جمع کردند و از آنها پرسیدند: آیا می خواهید درس بخوانید؟ اگر به شما یاد بدهیم اشکالی ندارد؟» بچه ها در گروه کر گفتند: «بله». سپس با والدین آنها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اما آنها از صاحب کوره آجرپزی اجازه گرفتند. این امر ضروری بود، زیرا هیچ فعالیتی بدون حضور آجر نسوز آذرخش او امکان پذیر نخواهد بود.

برای شروع، سازمان غیردولتی یک نظرسنجی برای جمع آوری اطلاعات در مورد تعداد کودکان، سن و سابقه تحصیلی آنها انجام داد. آنها همچنین دریافتند که آجر نسوز طرح چوب در هر کوره آجرپزی به طور متوسط ​​10 تا 12 کودک وجود دارد که اکثر آنها با والدین خود کار می کنند.

  • منابع:
    1. Finding education for brick kiln children
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از قابلمه به جای کلاه
    2. نوارتیپ عجیبی که باعث غول پیکر شدن گیاهان می شود
    3. رسیدن به رتبه دو رقمی با ده روز خواندن!
    4. پیدایش زرشک در ایالات متحده