مصرف ویتامین سی دفعات سرماخوردگی را کاهش می دهد

این ادعا بیشتر بر اساس طبع لیمو شیرین محتوای ویتامین C لیمو است. مشکل این است که ویتامین C دفعات سرماخوردگی را کاهش نمی دهد. ویتامین C می‌تواند طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد.

اما فقط زمانی که به طور مداوم (یعنی نه فقط پس از بیمار شدن) در دوزهایی که به سادگی نمی‌توان از لیموترش دریافت کرد، بدون اینکه صورت دائمی ترش کرد، مصرف شود.

با این حال، سایر مواد شیمیایی جیوه موجود در لیمو ممکن است تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن داشته باشند. یک مطالعه موش نشان داد که لیمونن می‌تواند توانایی فاگوسیت‌ها را برای انجام کارشان بهبود بخشد، و لیمو حاوی مواد شیمیایی دیگری مانند هسپریدین است که به‌طور قابل‌توجهی می‌تواند کمک کند.

برخی شواهد حیوانی وجود دارد که نشان می‌دهد لباس کردی دخترانه برخی از مواد شیمیایی موجود در لیمو می‌توانند به مبارزه با سرماخوردگی کمک کنند، اما نمی‌دانیم که آیا این فواید به انسان نیز می‌رسد یا خیر، آیا می‌توان با نوشیدن آب لیمو به دوزهای بالا دست یافت.
آب لیمو به مقابله با سنگ کلیه کمک می کند
لیموها حاوی مقدار قابل توجهی اسید سیتریک هستند، تا آنجا که میوه ها هستند.سیترات (مشتق شده از اسید سیتریک) با ترکیب با کلسیم در کلیه ها می تواند از تشکیل و کاهش رشد اگزالات کلسیم و فسفات کلسیم جلوگیری کند.

اگر ادرار شما دارای سیترات کم باشد (شرایطی که به عنوان هیپوسیتراتوری شناخته می شود)، در معرض خطر ابتلا به سنگ کلیه هستید.

مکمل سیترات پتاسیم احتمالاً در پیشگیری و درمان سنگ‌های کلسیم-اگزالاتی مؤثر است و نشان داده شد که 85 میلی‌لیتر آب لیمو سیترات ادرار را به اندازه دوز بالینی سیترات پتاسیم افزایش می‌دهد.

حداقل دوز موثر برای پیشگیری ناشناخته است و آب لیمو با توجه به اندازه سنگ یا علائم بالینی ارزیابی نشده است، اما حداقل دلیل آن وجود دارد.
لیموترش به دلیل دارا بودن اسید سیتریک متن تشکر باید به جلوگیری از تشکیل و کاهش رشد سنگ کلیه کمک کند. این اثر بر خلاف اثر مکمل پتاسیم سیترات به صراحت مورد آزمایش قرار نگرفته است.

  • منابع:
    1. ?Lemon Water: Is It Good For You

  • تبلیغات: 
    1. استفاده از مبل ها برای تجربه استراحتی فوق العاده در منازل
    2. کاربرد هیدروژل های پلیمری در پزشکی
    3. تاثیرات مرتب بودن میز بر فعالیت های روزانه
    4. ضایعات لیمو و استفاده های گوناگون آن