فواید واقعی سرکه سیب اصل طبق علم

فواید واقعی سرکه سیب طبق علم چیست؟ سی‌ان‌ان از هفت متخصص پرسید و ده‌ها مطالعه را بررسی کرد تا حقایق را برای شما بیاورد.

در اینجا پنج راه وجود دارد که سیب (یا هر سرکه) می تواند به سلامت شما کمک کند به علاوه چند باور غلط رایج که به نتیجه نرسیدند.

می تواند قند خون را کاهش دهد

محبوب ترین کاربرد سرکه سیب اصل چیست؟ اگر یک جستجوی ساده در اینترنت معیاری باشد، دیابت را شامل می شود.

کارول جانستون، متخصص تغذیه ثبت شده، از سال 2004 به مطالعه اثرات اسید استیک، جزء اصلی سرکه، بر سطح گلوکز خون دیابتی پرداخته است.

جانستون، استاد تغذیه و دانشیار دانشکده راه حل های سلامت در دانشگاه ایالتی آریزونا، گفت: هیچ سرکه، از جمله سیب، در مطالعات نشان داده نشده است که به طور قابل توجهی دیابت را تغییر داده یا از آن پیشگیری کند.

جانستون گفت: «اگر بخواهم نشان دهم که سرکه پیشرفت دیابت را کند می‌کند، به صدها نفر و میلیون‌ها دلار برای انجام مطالعات نیاز دارم، زیرا دیابت دلایل زیادی از جمله ژنتیک دارد.

سرکه

مطالب مرتبط: 5 راه برای حذف قند از زندگی خود

اما مطالعات نشان می‌دهند که اسید استیک می‌تواند به عنوان یک ابزار برای کمک به افراد در کاهش قند خون استفاده شود.

جانستون گفت، یک کارآزمایی بالینی تصادفی شده در سال 2019 نشان داد که “کاهش 10 امتیازی در غلظت گلوکز ناشتا” وجود دارد.

آنها دو بار در روز (همراه با وعده های غذایی ناهار و شام) از دو قاشق سرکه در یک لیوان آب استفاده می کردند.

در تحقیقات جانستون، افرادی که بیشترین سود را از استفاده از سرکه بردند، مقاوم به انسولین بودند، وضعیتی که پیش دیابت نامیده می شود.

او گفت: «در افراد مبتلا به پیش دیابت، این خیلی خوب بود که درست باشد. کمی سقوط کرد و همینطور ماند. شاید این گروهی باشد که می تواند بیشترین سود را داشته باشد.»

این فقط سیب نیست  پاسخ ضد گلیسمی را می توان با هر نوع سرکه القا کرد: سرکه شراب قرمز و سفید، سرکه انار یا حتی سرکه مقطر سفید.

اما، او تاکید کرد که فقط در حضور نشاسته کار می کند.

جانستون گفت: «اساساً کاری که اسید استیک انجام می‌دهد، مانع از جذب نشاسته است.

“اگر افراد مورد مطالعه من نشاسته بخورند و سرکه اضافه کنند، گلوکز خون پایین می آید. اما اگر آب قند بخورند و سرکه بریزند هیچ اتفاقی نمی افتد. بنابراین اگر بیکن و تخم مرغ می خورید، اذیت نکنید.

فقط در صورتی کمک می کند که نشاسته مصرف کنید.»

لیزا درایر، متخصص تغذیه و مشارکت‌کننده سی‌ان‌ان، گفت: اگر تصمیم به استفاده از سرکه سیب دارید، حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

او هشدار داد: «اگر داروی دیابت مصرف می‌کنید، سرکه می‌تواند اثرات داروهای شما را تقویت کند و ممکن است پزشک شما بخواهد دوز مصرفی شما را تنظیم کند.»