رب انار ترش خانگی برای مغز شما مفید است

رب انار ترش خانگی حاوی ترکیباتی به نام الاژیتانین است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند و التهاب را در بدن کاهش می دهد.

به این ترتیب، آنها همچنین مزایای محافظتی برای مغز شما در برابر شرایطی که تحت تأثیر التهاب و استرس اکسیداتیو قرار دارند، ارائه می دهند.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که الاژیتانین‌ها ممکن است با کاهش آسیب اکسیداتیو و افزایش بقای سلول‌های مغز به محافظت از مغز در برابر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون کمک کنند.

آنها همچنین ممکن است از بهبود آسیب مغزی هیپوکسیک ایسکمیک پشتیبانی کنند.

اعتقاد بر این است که الاژیتانین موجود در انار به تولید ترکیبی در روده به نام urolithin A کمک می کند که به دلیل توانایی آن در کاهش التهاب در مغز و به تاخیر انداختن شروع بیماری های شناختی مورد مطالعه قرار گرفته است.

با این وجود، مطالعات بیشتری برای درک بهتر ارتباط بالقوه بین انار و سلامت مغز مورد نیاز است.

انار

از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

تحقیقات قدیمی‌تر و جدیدتر نشان می‌دهد که سلامت دستگاه گوارش، که عمدتاً توسط باکتری‌های روده تعیین می‌شود، به شدت با سلامت کلی مرتبط است. به این ترتیب، حمایت از سلامت گوارش شما مهم است و انار می تواند بخشی از این تلاش باشد.

برخی از مطالعات حیوانی قدیمی و جدیدتر نشان داده اند که انار دارای اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی است که به فعالیت در روده نیاز دارد و تا حد زیادی حاوی اسید الاژیک آن است.

مطالعات لوله آزمایش همچنین نشان داده است که انار می‌تواند سطح باکتری‌های مفید روده، از جمله بیفیدوباکتریوم و لاکتوباسیلوس را افزایش دهد، که نشان می‌دهد ممکن است اثرات پری بیوتیکی داشته باشد.

پری بیوتیک ها ترکیباتی هستند، به طور کلی فیبر، که به عنوان سوخت برای باکتری های خوب یا پروبیوتیک ها در دستگاه گوارش شما عمل می کنند. پری بیوتیک ها به این باکتری ها اجازه رشد می دهند و از میکروبیوم روده سالم تری حمایت می کنند.

علاوه بر این، انار غنی از فیبر است و حدود 3.5 گرم در هر وعده 1/2 فنجان (87 گرم) را ارائه می دهد.

فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است و ممکن است در برابر برخی از بیماری‌های گوارشی مانند یبوست، هموروئید، سرطان روده بزرگ، بیماری ریفلاکس معده و دیورتیکولیت محافظت کند.