بازار غذاهای کاربردی با سبزی خشک

بازار غذاهای کاربردی از سال 2010 تا 2017 به دلیل افزایش آگاهی مصرف کنندگان سبزیجات خشک شده و علاقه به ترویج رژیم غذایی سالم و سبک زندگی، رشد شگفت انگیزی در حدود 100 درصد را تجربه کرده است.

به عنوان نمونه‌ای از غذاهای کاربردی که قبلاً به بازار عرضه شده‌اند، ما از غلات کامل و نان‌های فیبردار (محصولات طبیعی)، شیر غنی‌شده با کلسیم، شیر غنی‌شده با ویتامین D و آب میوه‌های غنی‌شده با ویتامین C، مارگارین با فیتواسترول‌ها، پری‌بیوتیک‌ها (ریشه کاسنی و سیر) نام می‌بریم.

پروبیوتیک ها (ماست و کفیر) و تخم مرغ با افزایش امگا 3 تولید شده سبزی خشک خانگی با تغییر خوراک مرغ (کالاهای تقویت شده)  به گفته فیتو و همکاران.

متداول‌ترین روش‌های تولید غذاهای کاربردی عبارتند از (الف) بهبود محصولات طبیعی معمولی، یعنی تولید گیاهان و حیوانات (یعنی تخم‌مرغ با محتوای کلسترول پایین). (ب) محصولات اصلاح شده ژنتیکی (به عنوان مثال، برنج با محتوای بتا کاروتن افزایش یافته)؛ (ج) افزودن مواد کاربردی به غذاها (یعنی غلات صبحانه و نان). و (د) مهندسی ماتریس (به عنوان مثال، اشباع خلاء).

به نظر می رسد توسعه غذاهای کاربردی به طور فزاینده ای چالش سبزی خشک شده معطربرانگیز است، زیرا باید انتظارات مصرف کننده را برای محصولاتی که به طور همزمان لذت بخش و سالم هستند برآورده کند.

ترکیبات کاربردی، مانند ترکیبات فعال زیستی خالص یا عصاره های غلیظ از منابع طبیعی، می توانند در غذاهای معمولی گنجانده شوند و دسته بندی محصولات کاربردی جدید و فرصت های تجاری جدید را ارائه دهند.

با این حال، چالش حصول اطمینان از پایداری و فعال ماندن مواد سبزی خشک ریحان کاربردی پس از پردازش و ذخیره‌سازی مواد غذایی باقی می‌ماند. بنابراین، توسعه دهندگان صنایع غذایی باید متغیرهای زیادی را برای توسعه محصولات کاربردی در نظر بگیرند، مانند پذیرش حسی، ثبات، قیمت، خواص عملکردی و راحتی.

  • منابع:
    1. Functional Dehydrated Foods for Health Preservation
  • تبلیغات: 
    1. ۲۳ پیشنهاد افراد ثروتمند جهان برای پولدار شدن
    2. استفاده از محافظ چشم در هنگام استفاده از پمپ هواکش
    3. با این کالاها از هر انگشتتان پول می ریزد!
    4. کمپوت آلبالو پیوندی گیلاسی صنعتی